بزرگترین پروژه جاسوسی سایبری در طول تاریخ...
نوشته شده توسط : علی افشار

سازمان امنیت ملی آمریکا راهی را برای پنهان کردن ابزار جاسوسی در داخل سخت افزارهای ساخت تولید کنندگان ارشد پیدا کرده‌ است که این آژانس را قادر می‌سازد تا از اکثر کامپیوترهای جهان جاسوسی کند.

قابلیت خواندن اطلاعات اکثر هارد دیسک‌های موجود در جهان٬ از طریق یک نرم‌افزار جاسوسی طراحی سایت جاسازی‌شده در غیرقابل پیش‌بینی‌ترین اعماق هارد دیسک‌های تولید کمپانی وسترن دیجیتال٬ سی‌گیت و توشیبا و … برای سازمان امنیت ملی آمریکا فراهم می‌شود؛ کمپانی‌هایی که بخش بزرگی از هاردهای جهان را تولید می‌کنند و تاکنون همگی از وجود چنین پروژه‌ای ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند. گفته می‌شود اجرای این پروژه احتمالا از سال ۲۰۰۱ یا شاید حتی از سال ۱۹۹۶ آغاز شده باشد.
191
به این ترتیب آژانس امنیت ملی آمریکا از دست‌کم ۱۴ سال پیش قابلیت جاسوسی و نفوذ به اکثر هارد دیسک‌های موجود در جهان را داشته است.

بررسی کد این نرم‌افزار نشان می‌دهد که سال‌ها از توسعه این برنامه جاسوسی می‌گذرد و قربانیان آن رژیم لاغری در بیش از ۳۰ کشور دنیا رویت شده‌اند و بیشترین میزان آلودگی به این بدافزار جاسوسی هم در سیستم‌های کامپیوتری ایران به چشم می‌خورد.

روسیه٬ پاکستان٬ افغانستان٬ مالی٬ سوریه٬ یمن و الجزیره از دیگر قربانیان بزرگ این شیوه شگفت‌انگیز و ناشناخته جاسوسی دیجیتال‌ هستند.

موسسات دولتی٬ سازمان‌های نظامی٬ کمپانی‌های مخابراتی٬ بانک‌ها٬ شرکت‌های فعال در حوزه انرژی٬ متخصصان انرژی اتمی٬ رسانه‌نگاران و فعالان اسلام‌گرا از مهم‌ترین اهداف این پروژه جاسوسی بوده‌اند.

تا کنون از آوردن نام کشوری که پشت این کمپین جاسوسی قرار دارد، امتناع شده است اما گفته می شود این کمپین ارتباط نزدیکی با بدافزار “استاکس نت”، سلاح سایبری تحت رهبری آژانس امنیت ملی آمریکا دارد که از آن برای حمله به تاسیسات غنی سازی اورانیوم ایران استفاده شد.

طراحان این کد شگفت‌انگیز به خاطر فرمول‌های بسیار پیچیده‌ای که در رمزگذاری استفاده کرده‌اند٬ «گروه معادله» (The Equation Group) خوانده می شوند!





:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: